Filmy i TV



Filmy i TV | Seriale | Programy muzyczne i inne


KINO

1991 - Nightmare On Elm Street VI: Freddy's Dead
(I'm Awake Now/You Know What I Mean/Two Days In February)

Wtedy to właśnie po raz pierwszy Hollywood wykorzystał goomuzykę... I to jak! Od razu trzy utwory w jednym filmie :) "I'm Awake Now" został nagrany "na zamówienie" do soundtracku, zaś "You Know What I Mean" i "Two Days In February" pochodzą z trzeciego krążka Lalek, "Hold Me Up".

1993 - Son In Law
(Falling Down)

"Falling Down" pochodzi oryginalnie z czwartego albumu GGD, "Superstar Car Wash".

1995 - Tommy Boy
(Wait For The Blackout)

"Wait For The Blackout" pojawia się w początkowej cześci filmu. Jest to goosowy cover kompozycji zespołu The Damned, jednej z muzycznych inspiracji bendu. Na ścieżce dźwiękowej słychać także m. in. Primal Scream, Phunk Junkeez, The Carpenters, R.E.M. i Paula Westerberga (!).

1995 Angus
(Ain't That Unusual)

Utwór ten buduje soundtrack w sąsiedztwie m.in. mnóstwa kawałków Green Day'a oraz jednego w wykonaniu Roba Cavallo. Co ich wszystkich łączy? Rob jest producentem obu zespołów...

1995 - Ace Ventura II: When Nature Calls
(Don't Change)

"Don't change" to cover utworu INXS.

1996 - Twister
(Long Way Down)

W filmie "Drogę", otwierającą piąty album Dollsów, słychać katastrofalnie krótko (dosłownie przez kilka sekund) w samochodowym radioodbiorniku jednego z bohaterów. Na ścieżce także: Tori Amos, Van Halen, Mark Knopfler, Soul Asylum, RHCP.

1997 - Batman & Robin
(Lazy Eye)

To jedna z najbardziej niesamowitych goosowych kompozycji, podobnie jak "Iris" napisana została specjalnie do ścieżki dźwiękowej (bardzo ciekawej zresztą; wśród artystów także Smashing Pumpking, R.E.M., Jewel, Moloko, Underworld). Niestety, oglądając film usłyszeć można jedynie krótki instrumentalny jej fragment ledwo słyszalny w tle.

1998 - City Of Angels
(Iris)

"Iris" została napisana specjalnie na potrzeby soundtracku i jednocześnie w połowie pracy nad albumem DUTG, dlatego pojawiła się na obu płytach. Komponowanie utworu do filmu stanowiło swoistą terapię Johna, której celem miało być wyleczenie jego prawie dwuletniej blokady twórczej (ładna terapia!). Dzieło powstało w ciągu jednej godziny (!) w pokoju hotelowym w Los Angeles zaraz po obejrzeniu pozbawionej jeszcze ścieżki muzycznej (soundtrack dopiero powstawał) wersji Miasta. "To było natchnienie, mówi John, kocham tę piosenkę. Cieszę się, że ją napisałem, i jestem bardzo wdzięczny za to, że dano mi tą szansę". Iris w wersji, która na jeden tydzień stała się następnie najczęściej granym trackiem w historii amerykańskiej radiofonii, została uznana przez reżysera filmu za zbyt agresywną (????). Ostatecznie jednak Brad Silberling (reżyser COA) zdołał namówić Johna na ponowny przyjazd do L.A. i zarejestrowanie jej solo w wersji akustycznej (i to jest to, co słyszymy w filmie). John niesamowicie się nad tym namęczył. Nagranie trwało 16 godzin (chyba jednak było warto :) Producentem filmu jest Rob Cavallo, będący jednocześnie producentem zespołu. "Miasto" jest bowiem obrazem Warner Bros. Pictures, filmowego skrzydła fonograficznego wydawcy Dollsów w Stanach.



Filmy i TV | Kino | Programy muzyczne i inne


SERIALE

Muzyka zespołu została także wykorzystana w wielu amerykańskich serialach telewizyjnych, m.in:


"Party Of Five" ("Ich pięcioro")
(Name/Long Way Down)

"Dawson's Creek" ("Jezioro marzeń")
(Acoustic/Slide)

"7th Heaven" ("Siódme niebo")
(Dizzy)


Były jednak i takie, w których pojawiła się nie tylko muzyka :)


"BEVERLY HILLS 90210"
(Slide/Long Way Down/Naked/Name)

Sami członkowie zespołu pojawili się wraz z "Long Way Down", "Naked" oraz "Name" wykonanymi na żywo specjalnie dla potrzeb serialu.

"Charmed" ("Czarodziejki")
(Broadway/January Friend)

I znów panowie osobiście ;).

"Sesame Street" ("Ulica Sezamkowa")
(Pride)

Ponownie zespół w komplecie i przezabawna "Pride", nowa wersja "Slide" zaprezentowana wraz z Elmo, gwiazdą serialu ;)



Filmy i TV | Kino | Seriale


PROGRAMY MUZYCZNE I INNE

Amerykańska TV
Niezliczone ilości pojawień telewizyjnych członków GGD oraz emisje programów poświęconych zespołowi. Tylko dla przykładu:

MTV "Fanatic" (1999)

MTV "Road Home" (2000)

VH1 "Behind The Music" (1999)

VH1 "Barbeque" (06.09.1999)

VH1 "Before They Were Rock Stars" (luty, 2000)

VH1 "The List" (prow: J.R. grudzień 1999, R.T. maj 2000)

Politically Incorrect (luty 2000)

Late Nite Show With Conan O'Brien
(04.02.1994, 12.1998, 05.06.2000)

Rosie O'Donnell Show (1998, 1999)

The Test (14.05.2001)

Tonite Show With Jay Leno
(02.03.1999, 05.04.2000, 25.05.2001)


Niemiecka TV
Wywiady i koncerty zarejestrowane dla stacji muzycznych w 1999 roku w czasie trasy promocyjnej albumu DUTG:

Viva "OVERDRIVE"

Viva Zwei "2ROCK"

MTV Germany "IN TOUCH"

MTV Germany "SOUTHSIDE FESTIVAL"

Oraz emisja przez niemiecką MTV odcinków amerykańskich serii "MTV BIORHYTHM: Johnny Rzeznik" i "MTV ROAD HOME"


Polska TV
Nie licząc ceremonii rozdania nagród Grammy retransmitowanych przez TVP 1, koncertu "ca: A Tribute To Heroes" transmitowanego i retransmitowanego przez kilka stacji (TVP 1, Polsat, TVN, Puls) oraz bardzo rzadkich emisji klipów w polskich stacjach muzycznych, czyli momentów w których można było dostrzec członków zespołu na naszych srebrnych ekranach, program związany z Goo Goo Dolls pojawił się na antenie polskiej TV jak dotąd tylko raz:

"VIP" (TV4)
Krótki felieton (0:02:30) o historii i muzyce zespołu przedstawionego jako "jeden z tych bardzo popularnych w Stanach i niemal kompletnie nieznanych w Europie" zilustrowany fragmentami wywiadów, koncertów i teledysków. Emisja: 05.08.2000.



All rights reserved   © 2002-2008 Polska Strona Lalek - Goo Goo Dolls
Design by Adderka1

Stronę monitoruje stat24